Άρθρα > Μελισσοκομία > Γενικά
Ο μύθος της Αράχνης
Δευτέρα 23 Μαρ 2015, 13:28 | Κώστας Μυγδανάλευρος
Η αράχνη Neoscona-adianta στον ιστό της
Η αράχνη, κατά τον μύθο, ήταν μια νέα και πολύ όμορφη πριγκίπισσα η οποία καταγόταν από την περιοχή της Λυδίας (περιοχή της Μικράς Ασίας).
Ήταν πραγματικά ένα ταλέντο στην τέχνη της ύφανσης. Καλούσε όλο τον κόσμο να επιδείξει τα έργα τέχνης που ύφαινε και έγινε ξακουστή σε όλο τον τότε γνωστό κόσμο.
Μια μέρα κάλεσε και τους Θεούς για να δούνε και να θαυμάσουν τα υφαντά της. Οι νύμφες μείνανε πραγματικά έκθαμβες από το αποτέλεσμα της μαγικής της τέχνης. Τόσο αξιοπρόσεκτα ήταν τα έργα της που θεώρησαν οτι αυτή η κοπέλα θα πρέπει να έχει εκπαιδευτεί ειδικά από την Θεά Αθηνά, η οποία ήταν η προστάτιδα των υφαντών και μετέδωσε την τέχνη της ύφανσης στους ανθρώπους.
Η αράχνη, μόλις άκουσε τα λόγια τους τις χλεύασε και είπε περιφρονητικά και με εγωισμό πως ούτε η Θεά Αθηνά η ίδια δεν θα μπορούσε να υφάνει καλύτερα από αυτήν θέτοντας τον εαυτόν της πιο πάνω από την Θεά.
Η θεά το έμαθε αυτό και εκνευρίστηκε πολύ με την νεαρή πριγκίπισσα, αλλά αποφάσισε να δώσει μια ευκαιρία στην αράχνη να πάρει πίσω αυτά που είπε στις νύμφες και να γίνει πιο ταπεινή. Μεταμφιέστηκε σε ηλικιωμένη γυναίκα και επισκέφτηκε την αράχνη. Εκεί την προειδοποίησε να είναι πιο προσεκτική και να μην προσβάλει τους Θεούς για να μην υποστεί την οργή τους. Η αράχνη δεν την άκουσε και είπε στην ηλικιωμένη γυναίκα πως ακόμη και σε διαγωνισμό θα προκαλούσε την Αθηνά και αν η ίδια έχανε, τότε ας την τιμωρούσε με όποια τιμωρία η θεά έκρινε απαραίτητη.
Η θεά δέχτηκε την πρόκληση και αποκάλυψε την αληθινή μορφή της. Οι νύμφες, που είχαν έρθει να θαυμάσουν τα υφαντά της αράχνης, τρόμαξαν και κάναν πίσω από φόβο. Το ίδιο τρόμαξε και η αράχνη που δεν πίστευε στα μάτια της αυτό που έβλεπε. Είχε κάνει μια πρόταση καλώντας την Αθηνά σε διαγωνισμό και τώρα το έδαφος έτρεμε κάτω από τα πόδια της.
Τμήμα ιστού αράχνης Araneus diadimatus Την ημέρα του διαγωνισμού, η αράχνη κάθισε στον αργαλειό της και η Αθηνά στον δικό της. Η θεά έφτιαξε μια σκηνή με την ίδια και τον Ποσειδώνα. Η σκηνή παρουσίαζε τον Ποσειδώνα να κτυπά τον βράχο και να τινάζει το αλμυρό νερό ενώ η Αθηνά να κτυπά τον βράχο και να φυτρώνει μια ελιά, δώρο στους ανθρώπους της πόλης που την θεωρούσαν σαν προστάτιδα τους, αφού προς τιμήν της την ονομάσανε Αθήνα. Οι παρευρισκόμενοι στον διαγωνισμό, άνθρωποι και θεοί πραγματικά θαύμασαν την εργασία της Θεάς.
Η αράχνη από την πλευρά της, δημιούργησε στον τάπητα που ύφαινε τις σκηνές με τις διάφορες απιστίες του Δία. Την Λήδα με τον κύκνο, την Ευρώπη με τον ταύρο, την Δανάη και την χρυσή βροχή να την πλημμυρίζει. Τόσο έξοχη ήταν η εργασία της και τόσο αληθοφανής που νόμιζες πως ο ταύρος πραγματικά ξεπηδούσε από τον τάπητα με μια πραγματική κοπέλα στις πλάτες του.
Η Θεά Αθηνά, θυμωμένη με την πρόκληση καθώς επίσης και με την ξιπασιά των θεμάτων που ύφανε η Αράχνη, ξέσχισε τον τάπητα και κατέστρεψε τον αργαλειό της. Κατόπιν άγγιξε την αράχνη στο μέτωπο δείχνοντας τον θυμό και την προσβολή αυτή που προξένησε. Η κοπέλα αισθάνθηκε την ενοχή της πολύ βαθιά, το μυαλό της δεν το άντεχε και πήγε και κρεμάστηκε.
Η Αθηνά δεν περίμενε πως η Αράχνη θα αυτοκτονούσε. Την λυπήθηκε και την επανέφερε πίσω στην ζωή, όχι όμως σαν άνθρωπο αλλά σαν αράχνη και την άφησε να κρέμεται, αυτήν και τους απογόνους της από τα νήματα που κάνουν, σαν οι μεγαλύτεροι και καλύτεροι υφαντές της γης.
Η ιστορία της χρησίμευσε κατά την αρχαιότητα ως προειδοποίηση στους ανθρώπους να σέβονται και να μην προσβάλουν τους Θεούς.
Εάν το έργο της αράχνης από το έργο της Αθηνάς ήταν καλύτερο ή όχι παραμένει ένα άλυτο μυστήριο.
Τελευταία τροποποίηση: 23/3/2015, 13:31
Διαβάστε ακόμη:
ΦερομόνεςΟι φερομόνες των μελισσών είναι πτητικές χημικές ουσίες, δηλαδή εξατμίζονται πολύ εύκολα και διαδίδονται σε αρκετά μεγάλη απόσταση με την βοήθεια του αέρα. Αυτός είναι ο ιδανικός τρόπος για...Ο έρωτας των μελισσών
Ο έρωτας των μελισσών είναι μια άκρως ευχάριστα επικίνδυνη κατάσταση που βιώνει κάποιος νέος μελισσοκόμος και σίγουρα δεν απαλλάσσεται από αυτό εύκολα, μπορεί να κρατήσει για πολλά...Μελισσοκομία στην αρχαία Αίγυπτο
Οι κυψέλες μελισσών είναι σε χρήση για περισσότερα από 5000 χρόνια στην Αίγυπτο. Η τέχνη της μελισσοκομίας τους, επηρέασε όλα τα Μεσογειακά κράτη, απλώθηκε στα όμορα κράτη της Μέσης Ανατολής, όπως επίσης και...Τι υλικά χρειάζομαι στην αποθήκη
Η αποθήκη που βγάζουμε και συσκευάζουμε τα μέλια σε βάζα ή δοχεία πρέπει να καλύπτει κάποιες προϋποθέσεις: Πλακάκια στο πάτωμα και στους τοίχους, βρύση στον χώρο ή εξωτερικά της αποθήκης...Οικονομική απόδοση της Μελισσοκομίας
Η μελισσοκομία αποδίδει όσο καμία άλλη γεωργική εκμετάλλευση. Όμως το μελισσοκομικό εισόδημα εξαρτάται κυρίως από τις καιρικές συνθήκες, τις γνώσεις και την εμπειρία του μελισσοκόμου.Πατέρες της παγκόσμιας Μελισσοκομίας (Α)
Θεωρούνται Πατέρες της παγκόσμιας μελισσοκομίας γιατί ήταν οι πρωτεργάτες και βοήθησαν τα μέγιστα να γίνει παγκόσμια γνωστή η μελισσοκομική τέχνη!
Σχόλια